چیزی که شما تولید میکنید، خواه یک وبسایت باشد، یا یک کمپین بازاریابی و یا یک محصول، فراتر از انتظار شما بر روی افراد تاثیر میگذارد. یک متخصص حوزه طراحی اخلاقی، پیامدهای انسانی و اخلاقی تصمیمات طراحی را ارزیابی کرده و تاثیرات آن بر جهان را برای شما آشکار میکند. او در واقع بر درست و غلط اخلاقی و عادلانه و ناعادلانه بودن تصمیمات تمرکز کرده و معیارها و شاخصهای انسانی را میسنجد. یک متخصص طراحی انسانی با مهم قلمداد کردن حریم خصوصی، قدرت دادهها مانع از دستکاریهای سیستماتیک میشود.
چنانچه شما در جستجوی راههایی برای ارزیابی شاخصهای انسانی و اخلاقی در محصول یا خدمت کنونی خود هستید، به احتمال زیاد به ارزش و تواناییهای طراحی پی بردهاید و بر قدرت متقاعدکنندهی طراحی و ارزش مادی و معنوی آن بر کسبوکار واقفید. در این مرحله شما میدانید که در دنیای نوین، بررسیِ انسانی و اخلاقی یک محصول یا خدمت به منزله سرمایهگذاری بر یک ارزش افزوده است که موفقیت کسبوکار شما را تضمین میکند.
یک کسبوکار به عنوان یک سیستم پیچیده و موجودی پویا برای بقا به مراقبت تمام وقت نیاز دارد. هر صاحب کسبوکاری که موفق به عرضه محصول یا خدمت خود به جامعه شده و در این راه دوام آورده است نیز این نکته را به خوبی میداند و این مسئولیت اوست که اطمینان حاصل کند همه چیز در مسیر درست خود در حال حرکت مدام است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی ابزارهای کاربردی می باشد.
طراحان کسبوکارها فقط به ساختن محصولات، رابطهاو تجربههای کاربری مشغول نیستند. آنها خالق ارتباطات معنادار بین کاربران و کسبوکارهاهستند و و در این زمینه سکان هدایت ما را به عنوان یک جامعهی پیشرونده در سفر کاری در دست دارند.
سوالات آنها صرفا پیرامون کارآمدی و قانونمند بودن طراحی نیست، بلکه چگونگی تاثیر تصمیمات طراحی بر دیگران هم برا ی آنها اهمیت دارد این متخصصان انگیزههای دخیل در تصمیمات خود را بازبینی کرده و در قبال انتخابهای خود مسئولانه رفتار میکنند.
طراحان کسبوکار برای حل مشکلات و بهتر کردن زندگیها آموزش دیدهاند، اما نکتهای که به ندرت در نظر میگیرند این است که این "بهتر" دقیقا به چه معناست. هر آنچه که طراحی میشود خنثی نیست و درک این نکته بسیار مهم است. در واقع میتوان گفت که طراحی یک عمل "ذاتا" اخلاقی است و این دقیقا همان چیزی است که طراحیهای اخلاقی را به یک بحث چالشبرانگیز و مهم تبدیل میکند. بنابراین ضروری است که توسعهدهندگان کسبوکار و طراحان، ارزشهای انسانی و معیارهای تصمیمگیری اخلاقی را درک کرده و بیاموزند که آن را در امر طراحی بگنجانند.