ارزش کرامت را در هسته‌ی جمع‌آوری داده‌ها قرار دهید

ارزش کرامت را در هسته‌ی جمع‌آوری داده‌ها قرار دهید
وقتی شرکت‌ها اطلاعات کارکنان را مسئولانه مدیریت می‌کنند، در عین این که که بینش‌هایی را به دست می‌آورند، بهتر می‌توانند اعتماد را در سازمان خود افزایش دهند. به گمان ما تعداد کمی از رهبران از تنوع و حجم داده‌های مربوط به کارکنان که از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شوند، بهره‌جویی می‌کنند. این داده‌ها می‌توانند از پلت‌فرم‌های همکاری دیجیتال گرفته تا ابزارهای پوشیدنی نیروی کار و دستگاه‌های تلفن همراه گردآوری شوند.
ادامه مطلب

چرا «عدم قطعیت صریح» برای آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی فناوری اخلاقی اهمیت دارد؟

چرا «عدم قطعیت صریح» برای آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی فناوری اخلاقی اهمیت دارد؟
امروزه بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد هوش مصنوعی پیرامون دیدگاه‌های ویران ــ شهری (dystopian) ربات‌های اربابی که کنترل بشریت را به دست گرفته‌اند، نمی‌چرخند؛ بلکه در مورد ماشین‌هایی‌اند که رفتار بد انسانی را تشدید می‌کنند. الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از بارزترین نمونه‌ها برای این رفتارها هستند.
ادامه مطلب

مانوئل لیما: آینده‌ی طراحی چشم‌اندازی برای جهانی اخلاقی‌تر و مسئولیت‌پذیرتر است

مانوئل لیما: آینده‌ی طراحی چشم‌اندازی برای جهانی اخلاقی‌تر و مسئولیت‌پذیرتر است
من اخیراً کتابی به نام «طراح جدید: رد اسطوره‌ها، استقبال از تغییر» (The New Designer: Rejecting Myths, Embracing Change) را خوانده‌ام که در آن مانوئل لیما (Manuel Lima) استدلال می‌کند که مسئولیت طراحان استفاده از مهارت‌های خود برای ایجاد تغییر در جهان است. او دیدگاه سنتی طراحی را که صرفاً بر زیبایی‌شناسی متمرکز است به چالش کشیده و استدلال می‌کند که طراحان باید تأثیر اخلاقی و اجتماعی کار خود را نیز مد نظر داشته باشند.
ادامه مطلب

7 اصل طراحی جهانی

7 اصل طراحی جهانی
7 اصل طراحی جهانی (Universal Design) در سال 1997 توسط گروهی متشکل از معماران، طراحان محصول، مهندسان و محققان طراحی محیطی به رهبری مرحوم رونالد میس (Ronald Mace) در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی توسعه یافت. این اصول برای هدایت طراحی محیط‌ها، محصولات و ارتباطات پایه‌ریزی شده است.
ادامه مطلب

طراحی انسان‌محور، لزوما طراحی اخلاقی نیست

طراحی انسان‌محور، لزوما طراحی اخلاقی نیست
اگر چیزی وجود داشته باشد که طراحان بیشتر از همه درباره‌ی آن صحبت کنند و راه‌های جدیدی برای انجام همان یک چیز ارائه دهند، فرایند طراحی انسان‌محور است. هر چند وقت یکبار یک شرکت طراحی یک «کتابِ راه» یا «جعبه ابزار اسپرینت» یا «کاتالوگ» جدیدی منتشر می‌کند که فرایند طراحی خود را نشان می‌دهد. و تقریباً همیشه به نوعی طعم جدیدی از طراحی انسان‌محور عرضه می‌شود، یک مکتب فکری که عملاً به روشی تبدیل شده که طراحان توسط آن خدمات و محصولات خود را ایجاد می‌کنند.
ادامه مطلب