اصول فناوری آرام

اصول فناوری آرام
این مقاله به بررسی فناوری‌هایی می‌پردازد که به جای جذب کامل توجه، در پس‌زمینه عمل می‌کنند و اطلاعات را به‌نرمی و بدون ایجاد مزاحمت منتقل می‌کنند. فناوری آرام طراح را به ایجاد تجربه‌ای انسانی‌تر و مسئولانه‌تر دعوت می‌کند، جایی که توجه انسان ارزشمند است. این رویکرد به ما کمک می‌کند در دنیایی پر از محرک، آرامش را در تعاملات دیجیتال حفظ کنیم.
ادامه مطلب

وقتی سوگیری در طراحی محصول به معنای مرگ و زندگی است

وقتی سوگیری در طراحی محصول به معنای مرگ و زندگی است
این مقاله به بررسی تأثیر سوگیری‌های ناآگاهانه در طراحی محصول می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه تصمیم‌های به‌ظاهر فنی و بی‌طرفانه می‌توانند به پیامدهایی حیاتی برای گروه‌هایی از کاربران منجر شوند. وقتی طراحان بدون توجه به پیش‌فرض‌های فرهنگی، جنسیتی یا نژادی خود اقدام به طراحی می‌کنند، ممکن است ناخواسته تجربه‌ی کاربران خاصی را نادیده بگیرند یا حتی حذف کنند. نویسنده با مثال‌هایی از طراحی‌هایی که پیامدهای آن‌ها به مرگ یا زندگی افراد گره خورده، به ما یادآور می‌شود که طراحی همیشه با ارزش‌ها، قدرت و پیامدهای اجتماعی همراه است.
ادامه مطلب

تعریف چارچوبی برای طراحی اخلاقی ــ بخش دوم

تعریف چارچوبی برای طراحی اخلاقی ــ بخش دوم
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی - هر نظریهٔ اخلاقی دیدگاه متفاوتی دارد که آنچه را که «درست (خوبی)» و «نادرست» است ترسیم می‌کند، اما اشکالاتی نیز وجود دارند که منجر به محدودیت‌هایی می‌شوند. بنابراین، تکیه بر یک نظریهٔ اخلاقی واحد برای دیدن مفاهیم اخلاقی عملی که باید آموخته شوند، کافی نیست. در مرور منابع، پنج نظریهٔ اخلاقی؛ اخلاق فضیلت، اخلاق وظیفه، اخلاق نتیجه‌گرا، رویکرد قابلیت و اخلاق مراقبت، به منظور جستجوی رابطهٔ بین‌رشته‌ای میان اخلاق، طراحی و فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرند.
ادامه مطلب

پنج راهی که با آنها فناوری انسانی‌تر می‌شود

پنج راهی که با آنها فناوری انسانی‌تر می‌شود
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ انسانی‌سازی فناوری، انسانی‌سازی مجدد فناوری، انسان‌گرایی دیجیتالی. توصیف کننده‌ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است. این اصطلاحات همگی برای قرار دادن مردم در مرکز عصر دیجیتال و توضیح تکامل فناوری به منظور درک بهتر، پشتیبانی و تقویت تجربیات انسانی، استفاده می‌شوند.
ادامه مطلب

انسانی کردن برنامهٔ درسی طراحی و فناوری: چرا آموزش فناوری از ما انسان می‌سازد. بخش دوم

انسانی کردن برنامهٔ درسی طراحی و فناوری: چرا آموزش فناوری از ما انسان می‌سازد. بخش دوم
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ طراحی و فناوری (D&T) از یک بستر آموزشی بسیار متفاوتی نسبت به آنچه که امروز خود را یافته، پدید آمده‌است. قرار بر این بود که طراحی و فناوری در برنامهٔ درسی ملی انگلستان گنجانده شود؛ زیرا اینطور دریافت شده بود که آنچه کودکان از طراحی و فعالیت‌های فناورانه می‌آموزند، نمی‌تواند به روش‌های دیگری آموخته شود.
ادامه مطلب

انسانی کردن برنامهٔ درسی طراحی و فناوری: چرا آموزش فناوری از ما انسان می‌سازد. بخش اول

انسانی کردن برنامهٔ درسی طراحی و فناوری: چرا آموزش فناوری از ما انسان می‌سازد. بخش اول
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ طراحی و فناوری (D&T) از یک بستر آموزشی بسیار متفاوتی نسبت به آنچه که امروز خود را یافته، پدید آمده‌است. قرار بر این بود که طراحی و فناوری در برنامهٔ درسی ملی انگلستان گنجانده شود؛ زیرا اینطور دریافت شده بود که آنچه کودکان از طراحی و فعالیت‌های فناورانه می‌آموزند، نمی‌تواند به روش‌های دیگری آموخته شود.
ادامه مطلب