ادامه مطلب
وقتی سوگیری در طراحی محصول به معنای مرگ و زندگی است

این مقاله به بررسی تأثیر سوگیریهای ناآگاهانه در طراحی محصول میپردازد و نشان میدهد چگونه تصمیمهای بهظاهر فنی و بیطرفانه میتوانند به پیامدهایی حیاتی برای گروههایی از کاربران منجر شوند. وقتی طراحان بدون توجه به پیشفرضهای فرهنگی، جنسیتی یا نژادی خود اقدام به طراحی میکنند، ممکن است ناخواسته تجربهی کاربران خاصی را نادیده بگیرند یا حتی حذف کنند. نویسنده با مثالهایی از طراحیهایی که پیامدهای آنها به مرگ یا زندگی افراد گره خورده، به ما یادآور میشود که طراحی همیشه با ارزشها، قدرت و پیامدهای اجتماعی همراه است.