طراحی فناوری اخلاقی به سیستم‌هایی برای پیش‌بینی و انعطاف‌پذیری نیاز دارد

طراحی فناوری اخلاقی به سیستم‌هایی برای پیش‌بینی و انعطاف‌پذیری نیاز دارد
استفاده از فناوری جدید در سازمان‌ها با بیم‌ها و امیدهای توامان همراه است. برای تحقق بیشتر وعده‌ها و به حداقل رساندن خطرات، رهبران سازمانی باید از حضور و استحکام سیستم‌ها اطمینان حاصل کنند تا فضا برای پیش‌بینی‌ها و انعطاف‌پذیری‌ها هموارتر شود. هرچه زودتر بتوانیم اشتباهات غیر قابل‌پیش‌بینی و غیرقابل‌لمس فعلی را تشخیص دهیم بهتر می‌توانیم برای جبران اشتباهاتی که نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم آماده شویم.
ادامه مطلب

ایجاد یک رویکرد سازمانی برای هوش مصنوعی مسئول

ایجاد یک رویکرد سازمانی برای هوش مصنوعی مسئول
برای مهندسی و هدایت تحولات دیجیتال منطبق با هوش مصنوعی، ضروری‌ست که شرکت‌ها پذیرای رویکردهای جدیدِ استفاده مسئولانه از فناوری باشند. با پیشرفت فناوری و حضور آن در همه‌ی بخش‌های زندگی، با یک سوال فلسفی روبه‌رو می‌شویم و آن این است که آیا فناوری اساسا خنثی‌ست یا خیر؟
ادامه مطلب

فناوری قابل‌اعتماد و اخلاقی: چالش جدید رهبری

فناوری قابل‌اعتماد و اخلاقی: چالش جدید رهبری
با رسوخ فناوری به همه‌ی کارهایی که امروزه انجام می‌دهیم، ضروری‌ست مطمئن شویم زندگی دیجیتالی، ما را به آنچه در زندگی واقعی می‌خواهیم نزدیک‌تر می‌کند؛ نه برعکس. در همین راستا این فرصت برای رهبران کسب‌وکارهای امروزی فراهم است تا آینده‌ای را بسازند که در آن فناوری قابل‌اعتماد بوده و کاربردهایش هم اخلاقی‌ هستند.
ادامه مطلب

ارزش کرامت را در هسته‌ی جمع‌آوری داده‌ها قرار دهید

ارزش کرامت را در هسته‌ی جمع‌آوری داده‌ها قرار دهید
وقتی شرکت‌ها اطلاعات کارکنان را مسئولانه مدیریت می‌کنند، در عین این که که بینش‌هایی را به دست می‌آورند، بهتر می‌توانند اعتماد را در سازمان خود افزایش دهند. به گمان ما تعداد کمی از رهبران از تنوع و حجم داده‌های مربوط به کارکنان که از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شوند، بهره‌جویی می‌کنند. این داده‌ها می‌توانند از پلت‌فرم‌های همکاری دیجیتال گرفته تا ابزارهای پوشیدنی نیروی کار و دستگاه‌های تلفن همراه گردآوری شوند.
ادامه مطلب

چرا ساختن فرهنگ اخلاقی باید از بالاترین نقطه سازمان آغاز شود؟

چرا ساختن فرهنگ اخلاقی باید از بالاترین نقطه سازمان آغاز شود؟
اگر از رهبران شرکت‌ها بپرسید که چه ارزش‌هایی فرهنگ سازمانی آن‌ها را هدایت می‌کنند، آن‌ها احتمالاً یکپارچگی یا یک اصل نزدیک به آن را در بالای فهرستشان ذکر می‌کنند. اما همانطور که رابرت چسنات در کتاب خود با عنوان « یکپارچگی عمدی؛ چگونه شرکت‌های هوشمند می‌توانند یک انقلاب اخلاقی را رهبری کنند» اشاره می‌کند، چنین ادعاهایی اغلب ممکن است توخالی باشند.
ادامه مطلب