اخلاق در پژوهش طراحی ــ‌ بخش دوم

 اخلاق در پژوهش طراحی ــ‌ بخش دوم
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ من روبن استانتون مدیر طراحی و یکی از بنیانگذاران Paper Giant هستم. اینجا هستم تا در مورد اخلاق در پژوهش طراحی با شما صحبت کنم.قصد دارم چارچوبی را که در Paper Giant برای بررسی مسائل اخلاقی در تحقیقات طراحی به کار می‌رود، ارائه کنم.
ادامه مطلب

اخلاق در پژوهش طراحی ــ بخش اول

اخلاق در پژوهش طراحی ــ بخش اول
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ من روبن استانتون مدیر طراحی و یکی از بنیانگذاران Paper Giant هستم. اینجا هستم تا در مورد اخلاق در پژوهش طراحی با شما صحبت کنم.قصد دارم چارچوبی را که در Paper Giant برای بررسی مسائل اخلاقی در تحقیقات طراحی به کار می‌رود، ارائه کنم.
ادامه مطلب

اخلاق طراحی و محدودیت‌های طراح اخلاقی

اخلاق طراحی و محدودیت‌های طراح اخلاقی
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ به نظر می‌رسد که بزرگترین چالش برای نسل فناوران ما اخلاقی باشد، نه فنی. برای طراحی محصولات دیجیتالی باید مسئولانه درک کنیم که به‌عنوان طراح در کجا قرار داریم.
ادامه مطلب

اخلاق، طراحی و خلاقیت: ترکیبی ثمربخش

اخلاق، طراحی و خلاقیت: ترکیبی ثمربخش
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ مسئولیت طراحان در قبال تأثیر فناوری، شامل ملاحظات اخلاقی مهم است. با این حال، این ملاحظات غالبا به عنوان محدود‌کننده نوآوری و آزادی طراح در نظر گرفته می‌شوند. اما آیا ممکن است این روند برعکس بشود، یعنی اخلاق نیز بتواند خلاقیت در طراحی را پرورش دهد؟
ادامه مطلب

پرورش طراحان اخلاق‌مدار ــ بخش دوم

پرورش طراحان اخلاق‌مدار ــ بخش دوم
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ این مقاله به موضوع دیگری نیز اشاره می‌کند که در ادبیات طراحی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، و آن این است که ارائه‌ی دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای طراحیِ راه‌حل‌های پایدار به دانشجویان طراحی به خودی خود برای خلق نتایج مطلوب کافی نیست. زیرا تضمین نمی‌کند که دانشجویان طراحی از این مهارت‌ها استفاده خواهند کرد.
ادامه مطلب

پرورش طراحان اخلاق‌مدار ــ بخش اول

پرورش طراحان اخلاق‌مدار ــ بخش اول
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ این مقاله به موضوع دیگری نیز اشاره می‌کند که در ادبیات طراحی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، و آن این است که ارائه‌ی دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای طراحیِ راه‌حل‌های پایدار به دانشجویان طراحی به خودی خود برای خلق نتایج مطلوب کافی نیست. زیرا تضمین نمی‌کند که دانشجویان طراحی از این مهارت‌ها استفاده خواهند کرد.
ادامه مطلب

تعریف کردن سخت است. اما بیایید سعی کنیم به تعریفی برای «طراحی اخلاقی» برسیم

تعریف کردن سخت است. اما بیایید سعی کنیم به تعریفی برای «طراحی اخلاقی» برسیم
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ طراحی اخلاقی فوق‌العاده مهم است. عواقب یک طراحی نادرست می‌تواند ناامید‌کننده، تحقیرکننده، دلخراش یا حتی تهدید‌کننده برای زندگی باشد. «طراحی اخلاقی» به چه معناست، و اینکه چرا تعریف اصطلاحاتی مانند این اصلاً ساده نیست؟
ادامه مطلب

مانوئل لیما: آینده‌ی طراحی چشم‌اندازی برای جهانی اخلاقی‌تر و مسئولیت‌پذیرتر است

مانوئل لیما: آینده‌ی طراحی چشم‌اندازی برای جهانی اخلاقی‌تر و مسئولیت‌پذیرتر است
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ من اخیراً کتابی به نام «طراح جدید: رد اسطوره‌ها، استقبال از تغییر» (The New Designer: Rejecting Myths, Embracing Change) را خوانده‌ام که در آن مانوئل لیما (Manuel Lima) استدلال می‌کند که مسئولیت طراحان استفاده از مهارت‌های خود برای ایجاد تغییر در جهان است. او دیدگاه سنتی طراحی را که صرفاً بر زیبایی‌شناسی متمرکز است به چالش کشیده و استدلال می‌کند که طراحان باید تأثیر اخلاقی و اجتماعی کار خود را نیز مد نظر داشته باشند.
ادامه مطلب

نیت، تاثیر و آسیب: چرا باید درباره‌ی اخلاق طراحی فکر کنیم؟

نیت، تاثیر و آسیب: چرا باید درباره‌ی اخلاق طراحی فکر کنیم؟
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ در نظر گرفتن تاثیر تصمیمات طراحی مهم است زیرا بدون توجه و مراقبت لازم، فناوری ظرفیت ایجاد آسیب در مقیاس و سرعت فوق العاده‌ای را دارد. هنگام طراحی خدمات برای دیگران، باید مسئولیت خود، نتایج و نیت‌ها را در نظر بگیریم.
ادامه مطلب

طراحی یک امر سیاسی است

طراحی یک امر سیاسی است
استودیوی طراحی انسانی، ندا صالحی ــ‌ یک طراح از تخصص خود در خدمت دیگران استفاده می‌کند بدون اینکه خدمتگزار باشد. نه گفتن یک مهارت طراحی است. پرسیدن چرا یک مهارت طراحی است. اما چرخاندن چشم و چشم پوشی و ساکت ماندن مهارت طراحی نیستند. اینکه از خود بپرسیم چرا چیزی را می‌سازیم، سوالی بی نهایت بهتر از این است که از خود بپرسیم آیا می‌توانیم آن را بسازیم یا خیر.
ادامه مطلب